w

Już od dziś możesz spodziewać się telefonu z NFZ. Zadadzą Ci 9 pytań!

Jeśli w ostatnim czasie przebywałeś w szpitalu, możesz spodziewać się telefonu od pracownika Narodowego Funduszu Zdrowia. O co chodzi? Otóż wszystko sprowadza się do warunków, w jakich przyszło pacjentowi spędzić czas w placówce zdrowotnej. Może również paść pytanie na temat żywienia czy czystości w szpitalu.

Sponsorowane

Telefon z NFZ

Już od dzisiaj, tj. od 26 października do pacjentów mają dzwonić ankieterzy, przedstawiciele NFZ, którzy mają zebrać informacje i opinie na temat warunków, jedzenia, czystości a także komunikacji z personelem szpitala.

Spokojnie, pacjenci nie powinni czuć się zaniepokojeni takim telefonem. Otóż nie padną żadne pytania odnośnie informacji prywatnych, a zwłaszcza takie o danych osobowych. Ankiety będą anonimowe. Przedstawiciele NFZ mają zadać tylko dziewięć pytań – w tym żadnych osobistych.

Flickr
Sponsorowane

Jakie pytania mogą paść w czasie rozmowy?

Na stronie NFZ pojawiła się lista pytań, które będą zadawać pacjentom ankieterzy. Będą dotyczyć obszarów związanych z pobytem w szpitalu.

1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
2. Jaka była jakość wyżywienia?
3. Czy komunikacja była zrozumiała?
4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
7. Czy w nocy była cisza?
8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Pacjent zostanie poproszony, aby ocenił wymienione obszary w skali od 0 do 10.

Pxhere

Jaki jest cel ankiety?

Działamy w imieniu i na rzecz pacjentów. Wspólnie ze świadczeniodawcami chcemy dbać o ich zdrowie. Robimy to m.in. przez monitorowanie należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.

Nasze badanie jest pilotażem. Ankieterzy nie dotrą do wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Tym cenniejsze są dla nas opinie pacjentów, którzy wyrażą zgodę na badanie ankietowe. W codziennym pośpiechu bardzo trudno, zwłaszcza w trakcie walki o swoje zdrowie, znaleźć czas na krótką rozmowę. Liczymy jednak, że dla wspólnego dobra pacjentom uda się wygospodarować kilka minut, by odpowiedzieć na pytania ankietera. Wszystkim pacjentom bardzo dziękujemy za poświęcony nam czas i udział w ankiecie.

Pixabay
Sponsorowane

Ankieter nie powinien pytać o dane osobowe pacjenta. Jeśli w czasie rozmowy padnie takie pytanie, nie powinno się podawać żadnych informacji o sobie – zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego się korzystało.

W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankietera na infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590.

Google News
Obserwuj citybuzz logo w Google logo News i bądź zawsze na bieżąco!

Napisane przez Paweł Krawczyk

Lubi gotować, dobrze zjeść i pisać na citybuzz ;)

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

      Sponsorowane

      Anita Werner bez grama makijażu. W Faktach TVN tego nie zobaczysz

      Doda nago w Himalajach! Tego jeszcze nie było