7 sierpnia wprowadzony został powszechny obowiązek zakrywania ust i nosa we wszystkich zamkniętych przestrzeniach publicznych (urzędy, sklepy, punkty usługowe itd). Niektóre ze sklepów jasno komunikują, że klient bez maseczki nie zostanie obsłużony.
Obowiązek zasłaniania ust i nosa nałożony jest na wszystkich obywateli z wyłączniem dzieci do 4 roku życia i osób, które cierpią na całościowe zaburzenia rozwoju, zaburzenia psychiczne czy niepełnosprawność intelektualną. Do zasłaniania twarzy można używać maseczek, przyłbic lub innych przedmiotów, które skutecznie zasłonią usta i nos.
Deklarację o odmowie obsługi klientów, którzy nie stosują się do przepisów opublikowała IKEA:
Zasłanianie ust i nosa na terenie sklepu IKEA jest obowiązkowe. Osoby nie stosujące się do tego wymogu, poza osobami zwolnionymi na mocy obowiązujących przepisów prawa, nie będą obsługiwane. Dbajmy o siebie nawzajem!”
Szanowni Klienci, na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2020 r. Rozdział 3, par. 24 zasłanianie...
Posted by IKEA on Friday, August 14, 2020
TVN24 zapytał jak wyglada sytuacja w innych sieciach handlowych. Biedronka informuje, że jej pracownicy są przeszkoleni z zakresu nowego prawa i będą uczulać swoich klientów na stosowanie się do restrykcji. Tesco będzie reagować na nieprzestrzeganie obowiązku i razie potrzeby będą stosować prawo do odmowy obsługi. W analogiczny sposób odpowiedzieli przedstawiciele sieci Aldi.