w

Widziałeś bilbordy “Gdzie są TE dzieci?”. Wydano na nie majątek

Mieszkając w Polsce i przemieszczając się ulicami miast z pewnością zauważyłeś wszechobecne bilbordy zatytułowane “Gdzie są TE dzieci?”. Autor kampanii chce pokazać, jak na przestrzeni lat spadła dzietność w Polsce. Okazuje się, że w lipcu takich plakatów było aż 2353. Pozostaje pytanie, ile kosztowały. Kwota zwala z nóg.

Sponsorowane

“Gdzie są TE dzieci?”

Bilbordy z tym sloganem zostały rozmieszczone tak licznie, że trudno nie zauważyć chociażby jednego. Serwis wirtualnemedia.pl podał, że w lipcu było ich ponad 2000. Celem jest oczywiście zwrócenie uwagi na zmniejszający się poziom dzietności w Polsce. Na grafice porównano, jak wyglądało to w latach 50., wówczas przeciętna polska rodzina miała szóstkę dzieci. Kolejne są lata 80. wtedy była mowa o czwórce dzieci, natomiast obecnie szacuje się 2,5 dziecka na rodzinę.

Kto odpowiada za wdrożenie bilbordów? Fundacja “Nasze dzieci – edukacja, zdrowie, wiara” z Kornic. Jest to ta sama fundacja, która stała za bilbordami z napisem “Mam 11 tygodni”, a także obrazkami z antyrozwodowymi hasłami: “Kochajcie się mamo i tato”, czy plakaty o treściach czysto religijnych, jak np. “Jesteśmy piękni twoim pięknem Panie”.

Twitter
Sponsorowane

Ile kosztowały bilbordy?

Dziennikarze portalu wirtualnemedia.pl przeanalizowali koszty, które związane są z rozwieszeniem bilbordów na taką skalę. Oszacowano na podstawie badania Kantar Media, że w czerwcu i w lipcu, fundacja mogła wydać na kampanię aż 26,2 mln złotych.

Wyliczenia pokazują, że najbardziej kosztowne miały być kampanie “Pokój, Pokój, Pokój, Medjugorje” oraz “Jesteśmy Piękni Twoim Pięknem Panie, Fundacja Kornice”. Natomiast na same reklamy “Gdzie są TE dzieci” wydano 4,85 mln zł – wskazuje ekspertka mediowa Weronika Szwarc-Bronikowska.

Fundacja z Kornic działa od 2018 roku i zajmuje się między innymi dożywianiem dzieci, wspomaganiem ich edukacji, oraz “wspomaganiem kultu religijnego oraz rozwoju duchowego”. Z kolei działalność tego miejsca sponsoruje lokalna firma, Eko-Okna. Przez ostatnie lata znajduje się na liście 100 największych polskich firm prywatnych, według Forbes. Do jesieni ubiegłego roku prezesem przedsiębiorstwa był Mateusz Kłosek, który w 2021 roku znalazł się na liście 100 najbogatszych Polaków według Forbes z majątkiem szacowanym na 674 mln zł.

Twitter

Google News
Obserwuj citybuzz logo w Google logo News i bądź zawsze na bieżąco!

Napisane przez Aleksandra Gwóźdź

32 komentarzy