Wiele marek samochodów postanowiło w ostatnim czasie nieco odświeżyć swoje logo. Mowa o takich markach jak: Dacia, Kia, Peugeot czy Citroen. Audi również zmienia logo. Okazuje się jednak, że nie każdemu unowocześniony znaczek się podoba.
Trendy zmieniają się nie tylko w świecie mody, ale również wśród samochodów. By za nimi nadążyć trzeba się czasem sporo nagimnastykować. W katalogach pojawia się coraz więcej samochodów elektrycznych, hybryd, jak i SUV-ów. jednak okazuje się, że to nie jedyne zmiany, które wprowadzają marki. Kolejną jest odświeżenie logo. Na taki krok zdecydowało się chociażby Audi. Jaka innowacja pojawi się w czterech charakterystycznych dla tej marki kołach?
Logo Audi
Przybliżmy najpierw nieco historii. Skąd wzięło się takie logo marki Audi? Otóż cztery połączone ze sobą koła symbolizują zjednoczone w 1932 roku największe, niemiecki marki: Audi, DKW, Wanderer i Horch. W tamtych czasach połączona korporacja nazywała się Auto Union, a jej pojazdy dominowały w przedwojennych wyścigach Grand Prix.
Marka Audi i Horch miały wspólnego założyciela, którym był August Horch. W wyniku konfliktu opuścił firmę i założył nową. „Audi” to łacińskie tłumaczenie niemieckiego słowa „horch” – czyli „słuchaj!”. Pod koniec lat 60. Audi wchłonęło jeszcze markę NSU.
W 1965 roku rozpoczęło się przejmowanie korporacji Auto Union, przez Volkswagena. Nowy właściciel postanowił wskrzesić dawną nazwę – Audi. Logo symbolizujące cztery splecione koła pozostało do dnia dzisiejszego.
kaldi