W społeczeństwie coraz więcej osób jest zdania, że szkoła wcale nie uczy dzieci racjonalnego myślenia, a tego szablonowego, zgodnego ze schematem. Uczniowie powinni postępować według z góry narzuconych zasad i klucza. To, co nieszablonowe i wybiega poza klucz często uznawane jest za nieprawidłowe czy niewłaściwe.
Sprawdzian
Na Facebooku krąży zdjęcie pewnego zadania z matematyki. Dotyczy ono sprawdzenia umiejętności odejmowania i dodawania. Fotografię upublicznili rodzice dziecka, których bardzo zaniepokoiła skala oceny nauczyciela. Pedagog chyba zbyt mocno wzięła sobie do serca klucz odpowiedzi.
Tak brzmi treść zadania:
Babcia upiekła 16 babeczek. Dała Zuzi i Jackowi po 3 babeczki. Ile babeczek ma teraz babcia?
Uczeń wykonał obliczenie, nie pomylił się. Jego rozwiązanie wyglądało następująco: “16-6=10”.
Jednak nauczycielka przekreśliła równanie i zamieściła sprostowanie “16-3-3=10”.
Hmm, zdaje się, że oba sposoby liczenia są prawidłowe. Co więcej, oba dają ten sam wynik. Różnica polega na tym, że dziecko w głowie dodało sobie liczbę babeczek przekazaną Zuzi i Jackowi, skąd wzięła się liczba 6. Umiejętność sprawnego liczenia w myślach nie została doceniona przez pedagoga, wręcz przeciwnie.
Nauczycielka poprawiła też odpowiedź słowną. Ta napisana przez dziecko brzmiała: “Babci zostało 10 babeczek”. Jaką formę akceptuje pedagog? “Babcia ma teraz 10 babeczek”. Czy widzicie różnicę w przekazywanej informacji? No właśnie, nam też trudno jest ją dostrzec…
Taki system szkolnictwa jest dobry oczami państwa, tępi indywidualne talenty, hoduje posłusznych ignorantów, brak odwagi do reformy, na zdrową i wydajną… Oczekuje się wydajności dostosowanych do obecnych czasów, przy jednoczesnym korzystaniu z przestarzałych mechanizmów – pisze jeden z ojców
Rodzi się pytanie, którą drogą zamierza pójść szkołą? Czy dzieci zamiast logicznego, samodzielnego myślenia, wyniosą z niej przeświadczenie, że bardziej doceniane jest powielanie schematów? Mamy nadzieję, że tak się nie stanie.
I takie osoby (nauczycielka) jeszcze chce podwyżki
odpowiedź ucznia jest 100%, ponieważ “babci pozostało 10 bułeczek” a ile ma teraz to nie wiadomo mogła zjeść jedna np. Wstyd dla nauczyciela.
Tadeusz Pisarek Uważam, że odpowiedzi należy zapisywać do pytania! Działanie było prawidłowe i dziwi mnie, że zostało skreślone. Żeby było śmieszniej, to prawidłowy zapis do tego zadania to: 16-2×3=10 😀
Czarnek tak kazał
Kretynski ten system😤
Bardzo śmieszne 🤣 Babcia upiękla 16 babeczek Jackowi po 3 babeczkach dostała sraczki. Jak szybko babcia musi wziąć stoperan
A.5 minutach
B. 15 minutach
C. 1 godz
niech sie bulwersuja tym jaką patologie wychowuja….
Współczuję uczniom kształconych przez takich pedagogów. Morderczyni jakiejkolwiek inwencji, inicjatywy, wpycha uczniów w schematy. Och jakiej chęci nabrałem na rozmowę z tą pożal się boże nauczycielką.
In the UK during the 1960’s I was taught to write this as 16-[3+3]=10. The notion is to add together all the deductions before subtracting from the original amount.
Niech ta pani wróci się do podstawówki
Jeżu 🤣 wy tak serio 🤣😂 uczą czytania ze zrozumieniem i kreatywności, oraz wykonywania kolejności zadania, uczniowie nie mają z tym zadaniem problemu, ale rodzice owszem 🤣😂🤣😂 nic dziwnego że rządzi nami motłoch 🤣 jak nie potrafili czytać i myśleć co z nami będzie 😡 liczyła się kasa że dają 🤣😂
Gorzej, nauczyciel musi nauczyć dziecko myślenia pod klucz. Inaczej dziecko nie zda egzaminów w przyszłości 🙁 sama wczoraj poległam na egzaminie próbnym, bo napisałam zgodnie z prawdą, ale nie z kluczem…
nauczyciel do wymiany , albo niech weźmie dokształt
Ja “zastosowałem” trzeci sposób obliczeń 😉 nie mniej wynik był zgodny. Co do tego czy babci zostało 10? Hmm jakiś inny chyba jestem 😉 w tej kwestii też miałem inne spojrzenie heheheg
Jeżeli chciała dobrze poprawić ucznia to powinna napisać 16 – ( 3 + 3) = 10
Widac ze nie dokończyła edukacji 🤣🤣🤣
Ze szkół mają wychodzi tylko tępe, posłuszne, pozbawione własnego zdania owce, którymi można dowolnie manipulować, a “uczą” je kretyni, z masą własnych problemów emocjonalnych, często z nałogami alkoholowo- narkotykowymi, mających zero pojęcia o życiu.
Brawo dla ucznia , nauczyciel do szkoły
Nauczycielka z pis kto nie myśli jak ona robi źle mimo tego samego wyniku
Gloria Gonzalez Przekaż na WOŚP
To przykład znęcania się nad uczniem wynik ten sam wyszedł żenada może nauczyciel niech się douczy
Brak bolca 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Skomentuję to z punktu widzenia nauczyciela akademickiego:
Nie jest dla mnie niczym dziwnym, że kompletny idiota przedostał się przez dziurawe sito uczelni wyższej (a to z powodu innych idiotów, mających stopnie naukowe, którzy to sito dziurawią swoją ignorancją od lat) i teraz z braku umiejętności jest nauczycielem. Napisałem tak, ponieważ nie jest to nauczyciel z powołania. Nauczyciele z powołania nie są tacy głupi.
Może się mylę. Pamiętajmy, że to jest dziecko, na etapie wczesnego kształcenia. Czytanie ze zrozumieniem, dokładna odpowiedź na zadane pytania, czasem wbrew logicznej formie, może być wymaganą odpowiedzią. Różne zawody i różni ludzie zadają pytanie, tak jak w odpowiedzi nie zawsze najważniejszy jest wynik końcowy. Mogę oczywiście się mylić.
Nauczycielka miała racje
Bo teraz nie uczy się kreatywnego myślenia i nie ważne w jaki sposób byle poprawnie …. bo jest narzucony jeden szablon i masz być od niego odrysowany to jest dramat ….
Nauczycielka ukarala go za samodzielne myslenie
Moja wnuczka też tak liczy jak ten uczeń
😤 Ale kretyństwo
Nauczycielka podeszła za poważnie do tematu, oczywiście, że jest różnica w przekazywanej treśći , ale tego można uczyć na nieco wyższym poziomie.
Napewno nie dziecko , które ma 6 lat, bo to troche za wcześnie 😀
Babci zostalo 10 babeczek a ile ma teraz to trzeba pytac tej idiotki pseudo nauczycielki
Te działanie ucznia wydaje się prawidłowe chyba nauczycielka jest cięta na ucznia co by nie zrobił jest źle
Potem się dziwią że ma kosz na tym tępym saganie. Zasanie rozwiązane prawidłowo. A ta pseudo nauczycielka to pewnie po KUL u
Nie chce mi się w to wierzyć ale zdarzają się “tępe dzidy” niestety 🙁
Nie rozumiem, większość Polaków chciało słabo opłacanych, co za tym idzie, mało kompetentnych nauczycieli dla swoich dzieci …. no to dostali to za co zapłacili.
Upośledzanie od najmłodszych lat , hamowanie samodzielnego myślenia , do czego to ma prowadzić ?