w

Zadanie z matematyki krąży po sieci. Rodzice są zbulwersowani uwagą nauczyciela

W społeczeństwie coraz więcej osób jest zdania, że szkoła wcale nie uczy dzieci racjonalnego myślenia, a tego szablonowego, zgodnego ze schematem. Uczniowie powinni postępować według z góry narzuconych zasad i klucza. To, co nieszablonowe i wybiega poza klucz często uznawane jest za nieprawidłowe czy niewłaściwe.

Sponsorowane

Sprawdzian

Na Facebooku krąży zdjęcie pewnego zadania z matematyki. Dotyczy ono sprawdzenia umiejętności odejmowania i dodawania. Fotografię upublicznili rodzice dziecka, których bardzo zaniepokoiła skala oceny nauczyciela. Pedagog chyba zbyt mocno wzięła sobie do serca klucz odpowiedzi.

Tak brzmi treść zadania:

Babcia upiekła 16 babeczek. Dała Zuzi i Jackowi po 3 babeczki. Ile babeczek ma teraz babcia?

Sponsorowane

Uczeń wykonał obliczenie, nie pomylił się. Jego rozwiązanie wyglądało następująco: “16-6=10”.

Jednak nauczycielka przekreśliła równanie i zamieściła sprostowanie “16-3-3=10”.

Hmm, zdaje się, że oba sposoby liczenia są prawidłowe. Co więcej, oba dają ten sam wynik. Różnica polega na tym, że dziecko w głowie dodało sobie liczbę babeczek przekazaną Zuzi i Jackowi, skąd wzięła się liczba 6. Umiejętność sprawnego liczenia w myślach nie została doceniona przez pedagoga, wręcz przeciwnie.

Facebook

Nauczycielka poprawiła też odpowiedź słowną. Ta napisana przez dziecko brzmiała: “Babci zostało 10 babeczek”. Jaką formę akceptuje pedagog? “Babcia ma teraz 10 babeczek”. Czy widzicie różnicę w przekazywanej informacji? No właśnie, nam też trudno jest ją dostrzec…

Taki system szkolnictwa jest dobry oczami państwa, tępi indywidualne talenty, hoduje posłusznych ignorantów, brak odwagi do reformy, na zdrową i wydajną… Oczekuje się wydajności dostosowanych do obecnych czasów, przy jednoczesnym korzystaniu z przestarzałych mechanizmów – pisze jeden z ojców

Rodzi się pytanie, którą drogą zamierza pójść szkołą? Czy dzieci zamiast logicznego, samodzielnego myślenia, wyniosą z niej przeświadczenie, że bardziej doceniane jest powielanie schematów? Mamy nadzieję, że tak się nie stanie.

Sponsorowane
Google News
Obserwuj citybuzz logo w Google logo News i bądź zawsze na bieżąco!

Napisane przez Darek Kud

Student, pasjonat fotografii i mieszkaniec Rzeszowa od kiedy pamięta ;) Interesuje się życiem miasta a szczególnie jego rozwojem i inwestycjami.

53 komentarzy

    • Tadeusz Pisarek Uważam, że odpowiedzi należy zapisywać do pytania! Działanie było prawidłowe i dziwi mnie, że zostało skreślone. Żeby było śmieszniej, to prawidłowy zapis do tego zadania to: 16-2×3=10 😀

  1. Bardzo śmieszne 🤣 Babcia upiękla 16 babeczek Jackowi po 3 babeczkach dostała sraczki. Jak szybko babcia musi wziąć stoperan
    A.5 minutach
    B. 15 minutach
    C. 1 godz

  2. Współczuję uczniom kształconych przez takich pedagogów. Morderczyni jakiejkolwiek inwencji, inicjatywy, wpycha uczniów w schematy. Och jakiej chęci nabrałem na rozmowę z tą pożal się boże nauczycielką.

  3. In the UK during the 1960’s I was taught to write this as 16-[3+3]=10. The notion is to add together all the deductions before subtracting from the original amount.

  4. Jeżu 🤣 wy tak serio 🤣😂 uczą czytania ze zrozumieniem i kreatywności, oraz wykonywania kolejności zadania, uczniowie nie mają z tym zadaniem problemu, ale rodzice owszem 🤣😂🤣😂 nic dziwnego że rządzi nami motłoch 🤣 jak nie potrafili czytać i myśleć co z nami będzie 😡 liczyła się kasa że dają 🤣😂

  5. Gorzej, nauczyciel musi nauczyć dziecko myślenia pod klucz. Inaczej dziecko nie zda egzaminów w przyszłości 🙁 sama wczoraj poległam na egzaminie próbnym, bo napisałam zgodnie z prawdą, ale nie z kluczem…

  6. Ja “zastosowałem” trzeci sposób obliczeń 😉 nie mniej wynik był zgodny. Co do tego czy babci zostało 10? Hmm jakiś inny chyba jestem 😉 w tej kwestii też miałem inne spojrzenie heheheg

  7. Ze szkół mają wychodzi tylko tępe, posłuszne, pozbawione własnego zdania owce, którymi można dowolnie manipulować, a “uczą” je kretyni, z masą własnych problemów emocjonalnych, często z nałogami alkoholowo- narkotykowymi, mających zero pojęcia o życiu.

  8. Skomentuję to z punktu widzenia nauczyciela akademickiego:

    Nie jest dla mnie niczym dziwnym, że kompletny idiota przedostał się przez dziurawe sito uczelni wyższej (a to z powodu innych idiotów, mających stopnie naukowe, którzy to sito dziurawią swoją ignorancją od lat) i teraz z braku umiejętności jest nauczycielem. Napisałem tak, ponieważ nie jest to nauczyciel z powołania. Nauczyciele z powołania nie są tacy głupi.

  9. Może się mylę. Pamiętajmy, że to jest dziecko, na etapie wczesnego kształcenia. Czytanie ze zrozumieniem, dokładna odpowiedź na zadane pytania, czasem wbrew logicznej formie, może być wymaganą odpowiedzią. Różne zawody i różni ludzie zadają pytanie, tak jak w odpowiedzi nie zawsze najważniejszy jest wynik końcowy. Mogę oczywiście się mylić.

  10. Bo teraz nie uczy się kreatywnego myślenia i nie ważne w jaki sposób byle poprawnie …. bo jest narzucony jeden szablon i masz być od niego odrysowany to jest dramat ….

  11. Nauczycielka podeszła za poważnie do tematu, oczywiście, że jest różnica w przekazywanej treśći , ale tego można uczyć na nieco wyższym poziomie.
    Napewno nie dziecko , które ma 6 lat, bo to troche za wcześnie 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Sponsorowane

    Przechwalał się zdradą w Biedronce. Wideo ze sklepu trafiło do jego żony!

    Do Polski znów dotrze gwałtowne ocieplenie. Temperatura sięgnie nawet 23°C!