Grzegorz Kajdanowicz jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych twarzy wśród polskich dziennikarzy. Na co dzień prowadzi główne wydanie Faktów TVN, które, co nie jest tajemnicą, rywalizują medialnie i politycznie z Telewizją Polską. Wtorkowy wieczór był więc zapewne okazją do satysfakcji i wbicia szpilki odwiecznemu rywalowi.
TVN góruje
“Za takie wyniki oglądalności na tle konkurencji nie możemy państwu nie podziękować” – oznajmił prowadzący TVN Fakty na zakończenie programu. Po chwili zaś na ekranie pojawiła się specjalnie przygotowana plansza.
Widniejące na niej dane dobitnie pokazują przewagę TVN nad konkurencją. Jak się okazuje według podanych przez Nielsen Audience Measurement informacji, to właśnie „Fakty TVN” były najchętniej oglądanym programem informacyjnym w styczniu. Średnio wydanie Faktów oglądało w tym miesiącu nieco ponad 3,2 miliona widzów. Oznacza to, że program informacyjny TVN zostawił w tyle, nie tylko wiadomości Polsatu, ale też głównego rywala – TVP.
Przy okazji prowadzący nie omieszkał zakpić z konkurencji
O takim wyniku “Wiadomości” Jacek Kurski może tylko pomarzyć. Konkurencyjne programy TVP odpowiednio blisko 2 mln 800 tys., a Polsatu niespełna 2 mln 100 tys. widzów.
Udział na poziomie 5,27 proc. dał TVN24 pierwsze miejsce wśród wszystkich kanałów informacyjnych. Konkurencja daleko w tyle: niespełna 4 proc. i niewiele ponad 1,5 proc. udziału w rynku – powiedział Grzegorz Kajdanowicz.
Prezes TVP, Jacek Kurski, wielokrotnie podważał metodologię badań oglądalności prowadzonych przez Nielsen Audience Measurement. Firmę nazywał „monopolistą telemetrycznym”. Według Jacka Kurskiego większą wiarygodność mają badania Modelu Oglądalności Rzeczywistej. Według tych danych to programy TVP są najchętniej oglądane przez polaków.